Tuesday, March 24, 2009

kesahihan tanda halal di food court tesco sungai 2...








Petang itu aku dan rakan-rakan ke tesco untuk membeli keperluan harian. alang-alang aku kat tesco terus teringat nak penuhi kes ke dalam blog yang selalu diingatkan oleh Dr reevany. aku terus melangkah menuju ke satu-satunya food court yang ada kat tesco extra. aku perhatikan jarang sekali tanda halal dipaparkan pada setiap bahagian kedai di situ. kebanyakan yang terdapat disitu adalah sijil halal. aku pun terfikir mengapa tiada keseragaman dari segi bentuk tanda halal. Bagi aku ia akan mengelirukan pengguna. Terdapat kedai yang mempunyai tanda halal dan terdapat juga kedai yang mempunyai sijil halal. kebanyakan pekerja yang bekerja di situ adalah warga asing yang berasal dari indonesia, Banglades dan Nepal. Namun melihat kepada pekerja yang memakai tudung ini memungkinkan pengguna tidak ragu-ragu untuk menikmati hidangan di food court ini.

No comments: